Limbajul Pascal în definiții



LIMBAJUL PASCAL ÎN DEFINIŢII

Rebusurile pot fi propuse în calitate de teste pentru autoevaluarea elevilor, in cadrul probelor de evaluare curentă sau pentru verificarea cunoştinţelor la finalul studierii capitolului.
Fiecare rebus conţine o verticală accentuată pe care urmează să obţineţi numele sau o parte din numele capitolului în studiu.


  1. Vocabularul şi sintaxa limbajului

I.












1
















2















3











4


























5








6






















7
















8


















9











  1. Cuvânt-cheie care precede lista de variabile din secţiunea declarativă.
  2. Cuvânt-cheie care precede lista de constante din secţiunea declarativă.
  3. Se utilizează pentru a marca instrucţiunile.
  4. Desemnează variabile, constante, funcţii, ...
  5. Începe partea executabilă a programului.
  6. Se scrie între acolade.
  7. Cuvânt-cheie care precede lista de etichete din secţiunea declarativă.
  8. Primul cuvânt din antet.
  9. Spaţiu, sfârşit de linie sau comentariu.


II.
1






















2
















3















4






















5
















6














7




















8











9





















10


















11


















12














13
















14




















15















16















  1. Este una singură – forward.
  2. Primul cuvânt din antet.
  3. Numere întregi fără semn din domeniul 0..9999.
  4. Spaţiu, sfârşit de linie sau comentariu.
  5. Începe partea executabilă a programului.
  6. Întregi sau reale.
  7. Cuvânt cheie care precede lista de etichete din secţiunea declarativă.
  8. Cuvânt cheie care precede lista de variabile din secţiunea declarativă.
  9. Nu influenţează derularea programului.
  10. Cuvânt-cheie care precede lista de constante din secţiunea declarativă.
  11. ... lexicale.
  12. Înainte de punct.
  13. Au semnificative doar primele 63 de caractere.
  14. Simboluri …
  15. Unităţi ….
  16. Limbaj de programare.


2. Tipuri de date simple


1











2













3













4










5














6










7












8















9












10









11














12











  1. Tip de date ce conţine constanta predefinită MaxInt.
  2. Îşi poate modifica valoarea pe parcursul execuţiei programului.
  3. … de date.
  4. Tip de date ce include o submulţime de valori a unui tip ordinal.
  5. Tip de date conform tabelului ASCII.
  6. Câtul împărţirii întregi.
  7. Îşi păstrează valoarea pe parcursul execuţiei programului.
  8. Tipuri de date simple cu număr finit de componente.
  9. Restul împărţirii întregi.
  10. Limbaj de programare.
  11. Tip de date cu doar două valori.
  12. Tip de date simplu neordinal.

3. Instrucţiuni
I.






1











2








3















4












5








6


















7







8















9













10












11











12









  1. Instrucţiunea de ramificare simplă.
  2. Cuvânt cheie în ciclul cu test final.
  3. Instrucţiune între begin şi end.
  4. Instrucţiune de salt necondiţionat.
  5. Instrucţiune iterativă cu variabilă de control.
  6. Dispozitiv standard de introducere a datelor.
  7. Instrucţiune de ramificare multiplă.
  8. Ciclul cu test final.
  9. Ciclul cu test iniţial.
  10. Instrucţiune cu efect ...
  11. Înainte de punct.
  12. Procedură standard de afişare a datelor.


II.



1














2











3














4












5











6













7








8















9







10















11












12











  1. Începe instrucţiune compusă.
  2. Înainte de punct.
  3. Altfel.
  4. Pas în for.
  5. Instrucţiune folosită pentru citirea datelor de la tastatură.
  6. Ultimul simbol în program.
  7. Variabilă după cuvântul-cheie for.
  8. Pas în for.
  9. Categorie de instrucţiuni.
  10. Instrucţiuni constituite din alte instrucţiuni.
  11. Atunci.
  12. Instrucţiune de … .

4. Tipuri structurate
I.

1















2














3














4












5












6














7















8











9











10















11














12









13


















14









15















16














17









  1. Alipirea şirurilor.
  2. Orizontală în tabloul bidimensional.
  3. Extrage un subşir dintr-un şir.
  4. O colecţie de obiecte distincte toate de acelaşi tip.
  5. Tip de date caracterizat prin lungime.
  6. Specifică poziţia elementului.
  7. Asociază unui fişier extern un fişier Pascal.
  8. Cuvânt-cheie care precede lista de tipuri din secţiunea declarativă.
  9. Tip de date cu valori tablouri.
  10. Relaţie între mulţimi.
  11. Tip de date cu valori articole.
  12. Transformă un număr în şir.
  13. Adunarea mulţimilor.
  14. Pregăteşte fişierul pentru citire.
  15. Verticală în tabloul bidimensional.
  16. Evită repetarea numelui variabilei.
  17. Fişierele ale căror componente sunt linii de lungime variabilă formate din caractere şi delimitate prin marcatori de sfârşit de linie.


II.






1













2











3












4












5














6












7















8












9















10














11









12











13


















14










15













16

















17








  1. Cuvânt cheie care precede lista de tipuri din secţiunea declarativă.
  2. Stabileşte apartenenţa la mulţime.
  3. Extrage un subşir dintr-un şir.
  4. … structurate.
  5. Tip de date cu valori articole.
  6. Stabileşte poziţia elementului.
  7. Închide fişierul.
  8. Mulţime.
  9. Deschide fişierul pentru scriere.
  10. O colecţie de obiecte distincte toate de acelaşi tip.
  11. Verticală în tabloul bidimensional.
  12. Determină lungimea şirului.
  13. Tipuri ….
  14. Tip admis pentru indici.
  15. Unirea şirurilor.
  16. Şterge un subşir dintr-un şir.
  17. Sfârşit de fişier.

5. Funcţii şi proceduri







1















2


















3

















4

















5













6





















7


















8











9






















10
















11















12




















13
















14


















15














16

















  1. ..... colaterale.
  2. Parametri ce figurează în apelul de subprogram.
  3. Subprogram care returnează o valoare.
  4. Variabile declarate în corpul subprogramului.
  5. Primul rând al subprogramului.
  6. Parametri în declaraţia subprogramului.
  7. Procedură predefinită pentru afişarea datelor.
  8. Numele subprogramului însoţit de parametrii actuali.
  9. Funcţii sau proceduri.
  10. Variabilele programului principal.
  11. Corpul unui program sau subprogram.
  12. Efecte ....
  13. Încheie programul.
  14. Subprogram care se autoapelează.
  15. ... actuali sau formali.
  16. Primul cuvânt din antetul funcţiei.





6. Structuri dinamice de date



1












2












3














4
















5












6










7













8















9










10

















11














12










13














14














15












16














17










  1. Distruge o variabilă dinamică.
  2. Parcurgerea arborelui SDR.
  3. Tip de date a cărui mulţime de valori este formată din adrese şi valoarea specială nil.
  4. Componentă a listei.
  5. Structuri de date construite după principiul ”primul intrat – primul ieşit”.
  6. Structură de date construită după principiul ” ultimul intrat – primul ieşit”.
  7. O listă unidirecţională poate fi creată adăugând la … listei câte o celulă.
  8. Structuri dinamice de date formate din noduri.
  9. Tip de date a cărui mulţime de valori este formată din adrese şi valoarea specială nil.
  10. Parcurgerea arborelui RSD.
  11. Valoare ce nu identifică nici o variabilă.
  12. Componentă a arborelui.
  13. Prima celulă din listă se numeşte … listei.
  14. Se conţin în celulă.
  15. Structură dinamică de date formată din celule.
  16. Listele unidirecţionale sunt structuri … de date.
  17. Procedură predefinită care asigură alocarea dinamică a memoriei.